Kreativní a levnější alternativy Google Ads

14.9.2022
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Jednou z efektivních marketingových taktik je i cílení na konkurenční publikum. Zjistěte, jak to dělat co nejlépe a nejlevněji.

Cílení na konkurenční publikum vám může přinést spoustu nových zákazníků, a ani to nemusí být příliš drahé. Řešením je využití levnějších alternativ PPC reklamy na Google Ads, které jsou však neméně efektivní a užitečné. Každý z vás asi zná PPC reklamu v obsahové síti Google a na sociálních sítích, jako je Facebook a Instagram. Níže si řekneme o dalších alternativách, které vám taktéž dokážou přinést platící zákazníky. Patří mezi ně např.: výsledky vyhledávání na YouTube nebo retargeting.

Výsledky vyhledávání na YouTube

In-feed video reklamy (dříve TrueView Discovery) byly prvním umístěním na YouTube, kde inzerenti mohli cílit video kampaně Google Ads právě na stránky s výsledky vyhledávání na YouTube. To se změnilo se zavedením responzivních videoreklam, ale pouze mírně – nastavení zůstalo v podstatě stejné. Vždy bychom měli mít na paměti, že YouTube je opravdu masivní vyhledávač. Je to vlastně druhý největší vyhledávač po Googlu. In-feed videoreklamy můžete umístit na začátek výsledků vyhledávání na YouTube – mohou se zobrazovat v horní části výsledků. Když uživatelé hledají videa na YouTube, mohou se jim zobrazit i další společnosti, jako je ta vaše. Jak zařídit, aby ta vaše byla co nejvýše, a získala tak co nejvíc návštěvníků? Při nastavování video kampaně v Google Ads přejděte do sekce Sítě. Tam budete mít možnost zaměřit se pouze na výsledky vyhledávání na YouTube.

Nemusíte vždy cílit pouze na výsledky vyhledávání YouTube, ale je to jedna z možností. Pokud se zaměříte pouze na výsledky vyhledávání YouTube, můžete pro své video kampaně použít cílení na klíčová slova. Váš objem výsledků bude mnohem nižší, protože bude chybět jakékoli cílení na základě publika, ale vaše výsledky budou mnohem konkrétnější. Díky tomu mohou mít tyto reklamy mnohem vyšší konverzní poměr, protože oslovujete lidi, kteří váš produkt aktivně hledají.

Pozor! Jen se ujistěte, že máte video, které dává smysl jako konkurenční reklama. Nezapomeňte, že lidé chodí na YouTube sledovat videa, nikoli reklamy. A v případě videí In-feed navíc platíte za každé jednotlivé zobrazení. Natočte proto delší, poutavé video s přidanou hodnotou, které divákům ukáže, proč jste lepší volbou.

Co je to konkurenční PPC reklama?

 

Jde o PPC reklamu, při které cílíme na specifická klíčová slova, na která cílí i naši konkurenti. Cílem je získat uživatele, kteří hledají stránku konkurenta, a přivést je na svůj web.

 

Z pohledu PPC systémů je inzerce na klíčové slovo konkurence povolená. Pokud si inzerent nepřeje, aby jeho značku kdokoliv používal v reklamním textu, může to zakázat. Musí být ale majitelem ochranné známky pro danou zemi a mít zaregistrovánu slovní ochrannou známku.


Retargeting
 

Retargeting je jeden z nejjednodušších způsobů, jak oslovit publikum vaší konkurence. Drtivá většina placených mediálních platforem nabízí publikum založené na URL, které lze použít pro retargeting. Například:
 

  • Google (vyhledávání, zobrazení, Discovery, YouTube)
  • Facebook/Instagram
  • Twitter
  • Microsoft (vyhledávání, reklamy pro publikum)
  • LinkedIn
  • Quora
  • Pinterest
  • Snapchat
  • TikTok
  • Taboola
  • Outbrain
  • Yahoo Native
  • a mnohé další

Díky retargetingu snadno oslovíte uživatele poté, co již navštívili váš web. Pozor! Ať už cílíte prostřednictvím vyhledávání nebo jakýmkoli jiným způsobem, měli byste do URL adres reklamy přidat parametry UTM. Je důležité vědět a umět vyhodnotit, jak se chovají návštěvníci.

Snažte se udržovat pojmenování konkurenčních kampaní konzistentní napříč všemi marketingovými  kanály. Má to velmi specifický důvod. Budete tak mít možnost spojit všechny návštěvy z konkurenčních kampaní do jednoho publika. To vám pomůže získat větší publikum, které budete moci použít pro své retargetingové kampaně.

Pokud potřebujete rozdělit publikum konkurenční kampaně podle kanálu nebo podle toho, jaká byla jejich počáteční zkušenost s reklamou, můžete to udělat v závislosti na tom, jaké parametry UTM jste použili. Retargeting na uživatele tímto způsobem může být mnohem cenově dostupnější než pokračovat v bidování na drahá konkurenční klíčová slova.
 

Cílení na konkurenční klíčová slova přináší spoustu možností
 

Ať už se snažíte vybudovat povědomí o vaší nabídce u nového publika, nebo se snažíte získat podíl na trhu na úkor vašich konkurentů, vaše cílová skupina s největší pravděpodobností navštěvuje více webových stránek než jenom Google. Vyzkoušejte co nejvíc z výše zmíněných možností, abyste našli nejefektivnější způsob, který je ideální pro vaše podnikání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články